Samodzielne, bezpieczne i odpowiedzialne leczenie depresji

leczenie depresji

Odpowiedzialne leczenie depresji

Depresja u każdej osoby ukazuje się z innej strony, toteż plany leczenie są dostosowane do każdej z nich. Psychoterapia, terapia poprzez rozmowy są jak najbardziej skuteczne. Jednym z rodzajów psychoterapii jest terapia poznawczo-behawioralna (CBT – Cognitive Behaviour Therapy), opiera się ona na założeniu, że na nasz zły nastrój wpływa nieprawidłowe myślenie. W owej terapii, terapeuta pomaga nam rozpoznać negatywne myśli, postawy, zachowania, które powodują powstanie depresji i zastępuje je pozytywnymi wzorcami do myślenia i zachowania.

Leki przeciwdepresyjne mogą być przepisane do zmniejszenia objawów depresji. To może jednak zająć trochę czasu, ponieważ każdy inaczej reaguje na leki. Dlatego tak ważne jest, aby rozmawiać na ten temat ze swoim lekarzem. Również jakie skutki uboczne mają owe lekarstwa. Leki należy przyjmować zgodnie z zaleceniami lekarza, powinien być on również informowany o skutkach ubocznych, zmianie naszych myśli, uczuć czy zachowań.

Hospitalizacja jest rozwiązaniem dla osób, które nie są w stanie same o siebie zadbać, bądź myślą o samookaleczeniu się lub innych. Hospitalizacja daje także czas lekarzom, aby określić najlepszy plan leczenia oraz monitorować w tym czasie samego pacjenta do czasu wdrożenia planu.

Samodzielne leczenie depresji – co możemy zrobić?

Oprócz spotkań z terapeutą i planem leczenia, poniżej przedstawionych jest kilka innych ważnych działań, które sprawią, że poczujemy się lepiej:

Prowadzenie zdrowego trybu życia – obejmuje ono zrównoważoną dietę, ćwiczenia i odpowiednią ilość snu. Wszystkie te składniki są kluczem do dobrego samopoczucia i utrzymania odpowiedniego poziomu nastroju i energii.

Unikanie narkotyków i ograniczenie spożycia alkoholu – niektórzy ludzie zwracają się od razu do narkotyków i alkoholu, aby poczuć się lepiej. Jednak z czasem spowodują one, że będziemy czuć się jeszcze gorzej, a leczenie będzie jeszcze bardziej trudniejsze

Poznaj samego siebie – poprzez współpracę z terapeutą możesz dowiedzieć się co powoduję u Ciebie depresję i rozpoznać jej oznaki. Dzięki ich znajomości możesz zapobiec chorobie w przyszłości

Opracuj sposoby do radzenia sobie w ciężkich sytuacjach – kiedy jesteś zdenerwowany, zły, warto zaangażować się w dobre akcje jak np.: prowadzenie dziennika, uczęszczanie do grupy wsparcia, spotkania z przyjaciółmi, medytacja czy słuchanie muzyki.

Dodaj Komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *