Program dobrowolnych odejść a wizerunek pracodawcy

Dbałość o wizerunek firmy ma dzisiaj ogromne znaczenie. Uszczerbek na nim może mieć czasem katastrofalne skutki dla prowadzonego biznesu.

Klienci bardzo często zwracają uwagę na wizerunek firmy podczas korzystania z produktów lub usług określonych marek. Nie można się więc dziwić, że troska o PR staje się obecnie częścią obecności na rynku. Jak w takim razie program dobrowolnych odejść może wpływać na wizerunek pracodawcy?

Program dobrowolnych odejść a reakcja pracowników

Program dobrowolnych odejść jest zwykle wdrażany w sytuacji, kiedy zwolnieniami ma zostać objęta większa liczba osób. Uczestnictwo w PDO jest dobrowolne. Co to znaczy? Pracownicy dostają możliwość przystąpienia do programu w zamian za określone benefity, jednak ostatecznie wszystko zależy od nich. Dla pracownika może to być istotne udogodnienie. Dlaczego? Decyzja leży po jego stronie, ma więc on poczucie, że jest w stanie aktywnie wpływać na przebieg swojej przyszłości zawodowej. Pracownik sam decyduje o swoim pozostaniu w strukturach firmy lub odejściu, w zależności od tego, jakie są jego bieżące potrzeby i preferencje.

Postrzeganie przez opinie publiczna?

W sytuacji, w której zwolnienia dotyczą większej liczby osób, trzeba liczyć się z tym, że wzmianki pojawią się w mediach itp., dlatego śledzić może je jednocześnie również opinia publiczna. Wdrażając program dobrowolnych odejść, pracodawca może liczyć na to, że podobny krok spotka się z korzystniejszą reakcją. Może mieć to szczególne znaczenie dla przyszłych rekrutacji: zdarza się, że potencjalni pracownicy poszukują wcześniej informacji na temat danej firmy, ponieważ chcą wiedzieć, z jakim pracodawcą i jakim traktowaniem zatrudnianych osób mogą się spotkać.

Podsumowując: program dobrowolnych odejść może mieć wpływ na wizerunek pracodawcy, który podjąć decyzję o konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji swoich kadr. Ów wpływ można rozpatrywać zarówno w kontekście reakcji pracowników, którzy sami decydują o tym czy chcą dołączyć do PDO czy jednak wolą pozostać w firmie (jak sama nazwa PDO wskazuje), jak i opinii publicznej.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *